/ Het bedrijf

Een voortdurend succesverhaal

VAN LUCHTVAART NAAR CARAVANS

1961 : VAN LUCHTVAART NAAR CARAVANS

Sud Aviation, een Franse vliegtuigfabrikant, diversifieerde haar activiteit naar caravans en richtte S.E.M.M. (Société européenne de matériel mobile) op in Trignac, in het westen van Frankrijk. Het bedrijf stuurde een team naar de Verenigde Staten om er de vormgeving en de technieken voor massaproductie te bestuderen die succesvol waren gebleken. Vandaar de zeer Amerikaanse stijl van het logo en de eerste modellen. Het best verkopende «Caravelle» vliegtuig dat bekend was bij het grote publiek gaf daarom logischerwijs de naam CARAVELAIR aan de eerste caravans.

1962 : ALOUETTE: HET 1E GROTE SUCCES

Verder bouwend op het succes van de Alouette helikopters gebruikte Caravelair de naam voor twee caravanmodellen die in oktober 1962 werden gepresenteerd. Het succes volgde onmiddellijk. De Alouette werd al snel de nieuwe emblematische lijn en het assortiment caravans werd in de loop der jaren verder uitgebreid. Een Reclame uit die tijd prees al het lichte gewicht aan van de caravelair, trouwens even licht als zijn prijskaartje…

1968 : INNOVATIES, ALTIJD EN OVERAL

CARAVELAIR presenteert vervolgens de LANGUEDOC, de 1e caravan met schokdempers met luchtvering. Het merk is sindsdien uitgegroeid tot een van de marktleiders.

1974 : EEN NIEUW TIJDPERK… IN DE ARDÈCHE!

TRIGANO neemt S.E.M.M. over en vestigt zijn nieuwe fabriek in Tournon-sur-Rhône in de Ardèche (Frankrijk). 2 jaar later heeft het bedrijf 800 werknemers en produceert het 10.000 CARAVELAIR caravans per jaar.

1985 : MOBILE CAR: « STEEDS MET NIEUWE IDEEËN KOMEN »

De kampeerautomarkt is nog steeds elitair gelet op de prijskaartjes, maar CARAVELAIR brengt hierin verandering en komt met een caravan die de autonomie van een kampeerauto heeft.

1989: BAMBA: WE ZIJN VOOR MODERN INTERIEURONTWERP!

In een tijd waarin fluwelen stoffen en donkere meubels wijdverspreid zijn, blaast CARAVELAIR de markt nieuw leven in en komt met een assortiment van lichte interieurs, witgekalkt hout en eigentijdse stoffen.

1992 : PALMA: DE 1E LICHTE EN VOORDELIGE
CARAVAN

Om caravans voor iedereen betaalbaar te maken heeft CARAVELAIR een lichtgewicht (geen krachtige auto vereist) en voordeligere caravan uitgevonden die ideaal is voor uw zomervakanties.

1997 : ODYSSEA: ROND IN PLAATS VAN HOEKIG

CARAVELAIR onderscheidt zich opnieuw door de klassieke hoekige zithoeken te vervangen door ronde zithoeken met eigentijdse meubels voor liefhebbers van een design interieur.

2012: SERENITY: IN DE STIJL VAN EEN LOFT

Er gelegenheid van zijn 50ste verjaardag organiseert CARAVELAIR een speciaal evenement met deze caravan die alle codes van een woning heeft. Naast het design
onderscheidt SERENITY zich ook
door de XL Freeze, een revolutionaire
ladekoelkast die nog steeds in gebruik
is (

2019 : IRP: EEN EXCLUSIEVE TECHNOLOGIE

CARAVELAIR zet een nieuwe stap voorwaarts met dit uniek concept dat voor een betere isolatie, een grotere weerstand en een betere bescherming zorgt

2024 : Een Nieuwe staRt

« Innovatie is het verschil tussen een leider en een volger » zei Steve JOBS… CARAVELAIR maakt al tientallen jaren verschil door te innoveren, de enige gewoonte die we nooit zullen veranderen! Voor de rest kunt u zelf kennis maken met ons nieuwe logo, onze nieuwe decoratie en zelfs een nieuwe carrosseriekleur die nooit eerder werd gebruikt op de caravanmarkt.

Op weg naar de vrijheid

Vergelijken